۴.۸/۵ - (۲۹ امتیاز)

سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک ها از جنس های بتنی ، پلی اتیلنی ، فایبرگلاس می باشند کار سپتیک تانک پلی اتیلن تصفیه میکروبی فاضلاب به کمک فرایندهای ته نشینی، شناورسازی و بیولوژیکی روی آن می باشد و همچنین جلوگیری از کور شدن سوراخ های چاه های جذبی که پذیرنده فاضلاب هستند.

مخزن سپتیک یک محفظه زیرزمینی ساخته شده از بتن ، فایبرگلاس یا پلاستیک است که از طریق آن فاضلاب خانگی (فاضلاب) برای تصفیه اولیه جریان می یابد. فرایندهای ته نشینی و بی هوازی ، مواد جامد و مواد آلی را کاهش می دهد ، اما بازده تصفیه فقط متوسط ​​است (که به آن “تصفیه اولیه” گفته می شود).

انواع سپتیک تانک ماننده سپتیک تانک پلی اتیلن از یک یا چند مخزن بتونی یا پلاستیکی بین ۴۰۰۰ تا ۷۵۰۰ لیتر (۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ گالن) تشکیل شده است. یک انتهای آن به یک لوله فاضلاب ورودی و دیگری به یک محل جهت تخلیه سپتیک متصل می شود. به طور کلی این اتصالات لوله با یک لوله T انجام می شود ، اجازه می دهد مایع بدون ایجاد مزاحمت روی سطح ، وارد و خارج شود.

سیستم های سپتیک تانک نوعی تاسیسات فاضلاب در محل ساده (OSSF) است. می توان از آنها در مناطقی که به سیستم فاضلاب متصل نیستند مانند مناطق روستایی استفاده کرد. پساب مایع تصفیه شده معمولاً در یک قسمت تخلیه می شود ، که این امر تصفیه بیشتری را فراهم می کند. وگرنه ، آلودگی آب های زیرزمینی ممکن است رخ دهد و می تواند یک مشکل باشد.

اصطلاح “سپتیک” به محیط باکتریایی بی هوازی گفته می شود که در مخزن ایجاد می شود و پساب های تخلیه شده در مخزن را تجزیه می کند.

سپتیک تانک را می توان همراه با سایر تجهیزات و واحدهای مورد نظر تصفیه در محل مانند بیوفیلترها یا سیستم های هوازی مانند هوادهی عمقی یا سطحی استفاده کرد.

چرا سپتیک تانک پلی اتیلن؟

در این مخازن پلاستیکی ، از رزین های پلی اتیلن به عنوان یک جایگزین عالی بجای سیمان و بتن استفاده می شود، زیرا ماندگاری آنها به همان اندازه نوع بتنی است ، ولی در مقابل نصب آنها تقریبا نصف مدل بتنی زمان می برد و از نظر هزینه هم بسیار به صرفه تر هستند.

بهترین گزینه برای فرآیند تصفیه فاضلاب در مجتمع های مسکونی و تجاری ، هتل های و مجتمع های موقت و بین راهی ، خودروهای کمپ و ون های مسافری ، کلبه ها ، ساختمان و کانکس ها قابل حمل ، استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن است.

مزایای سپتیک پلی اتیلن

  • نصب سریع و آسان
  • با دوام در برابر رطویت 
  • مقاوم در برابر تاثیر مواد شیمیایی
  • مقاوم در برابر تاثیر گازهای موجود در فاضلاب
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون
  • مقاوم در برابر زنگ خوردگی اسیدی و بازی
سپتیک تانک پلی اتیلن زلال آب
سپتیک تانک پلی اتیلن زلال آب
سپتیک تانک پلی اتیلن
سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک از نظر جنس به انواع بتنی آجری فایبرگلاس و پلی اتیلن

۳ متر مکعب

بازه قیمتی این دستگاه از حداقل از ۱۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان بسته به ابعاد و امکانات آن متفاوت است.

از نوع پلی اتیلن

میزان فاضلاب(به تعداد نفرات و شیفت کاری و استحمام و خوابگاه و…)

از نوع فایبرگلاس

برای اطلاع از قیمت سپتیک تانک و دریافت مشاوره خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۳۸۶۶۴۳۴۷ – ۰۹۱۳۳۳۷۵۲۰۰

طراحی سپتیک تانک

امروزه ، در طراحی مخزن معمولاً از دو محفظه استفاده شده است که هر کدام مجهز به دهانه و پوشش دسترسی هستند و توسط یک دیوار تقسیم کننده با دهانه هایی از هم جدا شده اند که در میانه راه بین کف و سقف مخزن قرار دارد. فاضلاب وارد محفظه اول مخزن می شود و باعث می شود مواد جامد ته نشین شده و پساب ها شناور شوند.

مواد جامد ته نشین شده به صورت بی هوازی هضم می شوند و باعث کاهش حجم مواد جامد می شوند. جز مایع از طریق دیواره تقسیم شده به اتاق دوم ، جایی که ته نشینی بیشتر صورت می گیرد ، جریان می یابد. مایع اضافی ، اکنون در یک وضعیت نسبتاً شفاف ، پس از آن از محل خروجی به سمت محل تخلیه سپتیک تخلیه می شود .

نصب مخزن سپتیک

قبل از نصب ، آزمایش تراوش لازم است تا اطمینان حاصل شود که تخلخل خاک برای استفاده در مزرعه تخلیه مناسب است. ناخالصی های باقی مانده در خاک به دام افتاده و از بین می روند ، آب اضافی از طریق نفوذ به داخل خاک ، از طریق تبخیر و با جذب از طریق سیستم ریشه گیاهان و در نهایت تعرق یا ورود به آب های زیرزمینی یا سطحی ، از بین می رود. اندازه محل تخلیه متناسب با حجم فاضلاب و متناسب عکس با تخلخل محل تخلیه است.

کل سیستم سپتیک می تواند به تنهایی از طریق نیروی جاذبه یا در صورت نیاز به ملاحظات توپوگرافی ، با در نظر گرفتن پمپ بالابر کار کند. برخی از طرحهای سپتیک تانک شامل سیفونها یا سایر دستگاه ها برای افزایش حجم و سرعت خروج به میدان زهکشی است. این کمک می کند تا با جلوگیری از گرفتگی زودرس یا گرفتگی بیولوژیکی ، لوله زهکشی به طور یکنواخت تری پر شود و عمر میدان زهکشی را افزایش دهد.

نصب سپتیک تانک پلی اتیلن

پس از خروج و فرایند جداسازی آب از فاضلاب ، در نهایت آبی که مواد آن ته نشین شده از سپتیک تانک خارج میشود اگر زمین قابلیت نفوذ پذیری زیادی داشته باشد می توان کانالی به عمق ۴۵ سانت تا ۵۰ سانت حفر کرده و پس از آن در آن تخلیه می شود و به داخل زمین می رود . اگر قابلیت نفوذ کم‌باشد چاهی در کنار آن حفر کرده و پساب در آن تخلیه می شود و اگر قابلیت نفوذ خیلی کم باشد و یا درکنار رودخانه یا دریا قرار گرفته باشد می بایست از صافی شنی جهت تصفیه پساب بعد از خروجی استفاده گردد.

سپتیک تانک پلی اتیلن را می توان در مجرای خروجی فاضلاب ساختمان ها و اماکن اداری یا حتی کمپ های کارگری کارخانجات ، فاضلاب خروجی هتل ها، مجتمع های تفریحی و ورزشی و رستوران ها قرارداد تا با استفاده از آن بتوانیم آلاینده ها و به خصوص جامدات موجود در فاضلاب را کاهش دهیم.

برای اطلاع از قیمت سپتیک تانک و دریافت مشاوره خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۳۸۶۶۴۳۴۷ – ۰۹۱۳۳۳۷۵۲۰۰

ساختار داخلی سپتیک پلی اتیلن

 مخزن سپتیک تانک از جنس پلی اتیلن ساخته شده است که اجزای تشکیل دهنده انها به شرح زیر است 

  • فلنچ ورودی :  فلنج یا همان لوله ورودی به سپتیک تانک است و می توان به عنوان اصلی ترین قسمت سپتیک از آن نام برد.
  • دیواره جدا کننده داخلی : این دیواره داخلی برای جلوگیری و ممانعت از ورود چربی های شناور معلق و لجن های موجود در آب ورودی ، به مخزن زلال ساز ( مخزن دوم سپتیک ) ایجاد می شود.
  • مخزن اولیه : مخزن اولیه در سپتیک با یک بافل از قسمت دوم مخزن جدا می شود . در این قسمت ما بیشتری فعالیت را داریم و بالاترین حجم از سپتیک تانک پلی اتیلن در این قسمت مشاده می شود. چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از حجم کل مخزن سپتیک در این قسمت است.
  • مخزن زلال ساز ( مخزن دوم) : استفاده از این مخزن دوم برای ذخیره کردن و نگهداری آب تصفیه شده و بدون حضور فاضلاب و لجن شناور است . در اینجا حدود ۲۵ تا ۳۵  درصد از حجم مخزن سپتیک تانک دیده می شود.
  • لوله تهویه هوا :  استفاده از این قسمت برای ایجاد یک فضای خالی جهت انتقال هوا و سایر گازهای موجود در فرایندهای بی هوازی و جداسازی فاضلاب به بیرون از مخزن در نظر گرفته شده است. هوای ایجاد شده در این محل شامل گاز متان و سولفید هیدروژن هستند که باید از مخزن به بیرون منتقل شوند.
    فلنج خروج فاضلاب :  پساب و فاضلاب نهایی با استفاده از بافل و فلنج به بیرون از سپتیک منتقل می شود .
کار سپتیک تانک پلی اتیلن تصفیه میکروبی فاضلاب به کمک فرایندهای ته نشینی T شناورسازی و بیولوژیکی روی آن می باشد

برای اطلاع از قیمت سپتیک تانک و دریافت مشاوره خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۳۸۶۶۴۳۴۷ – ۰۹۱۳۳۳۷۵۲۰۰

روش کار سپتیک تانک

سپتیک تانک یک سیستم سپتیک دو مرحله ای است که لجن در یک مخزن جداگانه هضم می شود. این از اختلاط لجن هضم شده با فاضلاب ورودی جلوگیری می کند. همچنین ، برخی از طرح های سپتیک تانک مرحله دوم دارند که پساب مرحله اول بی هوازی قبل از تخلیه ، هوادهی می شود.

  • یک سیستم سپتیک به درستی طراحی شده و به طور معمول کار می کند بدون بو است. علاوه بر بازرسی و تخلیه دوره ای ، یک مخزن سپتیک باید با حداقل تعمیر و نگهداری ، با مخازن بتنی ، فایبرگلاس یا پلاستیک که حدود ۵۰ سال طول می کشد ، دهه ها دوام بیاورد. (نگهداری از سپتیک تانک )
  • موادی که در اثر هضم بی هوازی تجزیه نمی شوند ، باید سرانجام از مخزن سپتیک خارج شوند. در غیر این صورت مخزن سپتیک پر شده و فاضلاب حاوی مواد تجزیه نشده مستقیماً به قسمت زهکشی تخلیه می شود.
  • این نه تنها برای محیط زیست مضر است ، بلکه در صورت سرریز شدن لجن از سپتیک تانک به داخل قسمت شستشو ، ممکن است منافذ را مسدود کند یا تخلخل خاک را کاهش دهد.
  • هنگامی که مخزن سپتیک تخلیه می شود ، لجن جمع شده توسط یک کامیون خلا از مخزن خارج می شود. اینکه هر چند وقت یکبار باید مخزن سپتیک تخلیه شود ، به حجم مخزن نسبت به ورودی مواد جامد ، مقدار جامدات غیر قابل هضم و دمای محیط بستگی دارد (زیرا هضم بی هوازی در دماهای بالاتر با کارایی بیشتری اتفاق می افتد) و همچنین میزان استفاده از آن بستگی دارد.
  • برخی پساب های بهداشتی نیاز به تخلیه در فواصل زمانی معین دارند ، در حالی که برخی دیگر این کار را به تصمیم بازرس واگذار می کنند.
  • بعضی از سیستم ها هر چند سال یا زودتر به پمپاژ احتیاج دارند ، در حالی که بعضی دیگر ممکن است ۱۰ تا ۲۰ سال بین پمپاژ فاصله داشته باشند.
  • یک سیستم قدیمی با مخزن کم اندازه که توسط یک خانواده بزرگ استفاده می شود ، به پمپاژ مکرر بیشتری نسبت به سیستم جدیدی که فقط توسط چند نفر استفاده می شود ، نیاز دارد.

با پر شدن مجدد مخزن ، تجزیه بی هوازی به سرعت دوباره شروع می شود. خالی کردن و تخلیه سپتیک تانک نباید به طور کامل باشه بلکه برخی از مواد جامد ساکن را در سپتیک تانک رها کند تا برخی از جمعیت میکروبی را در محل خود باقی بگذارد تا روند تخریب بی هوازی را ادامه دهد.

استفاده از پلی اتیلن در ساخت سپتیک تانک

پلی اتیلن سنتز شیمیایی اتیلن است که معمولا از ترکیب نفت خام و گازهای طبیعی به وجود می‌آید. برخی از نام های غیر رسمی آن polythene یا polyethylyne است، علاوه بر این به اختصار PE نیز نامیده می‌شود. پلی اتیلن بیشتر برای ساخت ترکیبات پلاستیکی استفاده می‌شود تا به صورت خالص مورد استفاده قرار گیرد. این ماده با این که در طیف وسیعی از مصارف گوناگون استفاده شود.

سپتیک تانک در اصفهان

سپتیک تانک مخزنی مستطیلی یا استوانه ای شکل است که از موادی نظیر بتن، فایبرگلاس و یا پلی اتیلن تولید می شود. این مخزن ها به راحتی در زمین دفن شده و فاضلاب تمام بخش های مجموعه مورد نظر در داخل آن تخلیه می شود. استفاده از سپتیک تانک در اصفهان می تواند در پروژه های ساختمانی و هتل ها ، مجتمع های اداری و تجاری ، بیمارستان ها  اولین مرحله تصفیه فاضلاب داخلی یا غیر متمرکز دانست.

مواد جامد و سنگین در کف مخزن ته نشین شده و مواد سبک تر مثل چربی و روغن بر روی سطح آن قرار می گیرند، بنابراین پساب شفاف در بین این دو به وجود می آید.

نحوه عملکرد سپتیک تانک

سپتیک تانک پلی اتیلن در حالت استاندارد باید از چندین قسمت اصلی تشکیل شده باشد، البته می توان آن را مطابق با سفارش مشتری و نقشه محل نصب تغییر داد و مطابق با آن ساخت. اما به طور کلی باید دارای دو مخزن، دیواره جدا کننده داخلی، بخش تهویه هوا، یک فلنج ورودی برای وارد شدن فاضلاب به داخل مخزن و یک فلنج خروجی جهت خروج مواد باشد.

مزیت های استفاده از سپتیک تانک:

  •  طول عمر بالا
  •  مقاومت فوق العاده در مقابل اشعه ماورابنفش
  •  مقاومت شیمیایی بسیار بالا در برابر انواع مختلف اسیدها، بازها وگازهای تولیده شده بر اثر فاضلاب
  •  مقاومت و دوام در برابر خورندگی خاک و مواد اسیدی داخل خاک
  •  وزن پایین و سبک
  •  انعطاف پذیری عالی حتی برای استفاده در مکان های ناهموار
  •  نصب راحت و آسان
  •  مقاومت بالا در برابر شکستگی و ترک خوردن حتی در هنگام زمین لرزه

سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک با عملکرد تصفیه فاضلاب در اولین قدم از مصرف بی رویه آب جلوگیری می کند و باعث می شود تا سیستم فاضلابی کشور به بهترین شکل کار کند. خوشبختانه امروزه استفاده از سپتیک تانک در اصفهان و مکان هایی نظیر منازل مسکونی، آپارتمان ها، رستوران ها، کارخانه ها، هتل ها، بیمارستان های اصفهان  و … متداول شده است.

برای اطلاع از قیمت سپتیک تانک و دریافت مشاوره خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۳۸۶۶۴۳۴۷ – ۰۹۱۳۳۳۷۵۲۰۰

نگهداری سپتیک تانک

نگهداری سیستم سپتیک اغلب به عهده ساکن یا صاحب ملک است. برخی از اشتباهات و غفلت ها شامل موارد زیر است: استفاده بیش از حد روغن های پخت و پز و چربی می تواند باعث مسدود شدن فاضلاب ورودی شود.خالی کردن روغنها و گریسها اغلب مشکل ساز است و با تخلیه دوره ای می تواند باعث بو نامطبوع شود. برای جلوگیری از انباشت چربی در رستوران ها و هتل ها می توان از چربی گیر فایبرگلاس  استفاده نمود.

ریختن مواد زائد غیر قابل تجزیه بیولوژیکی در توالت مانند ته سیگار ، دستمال پنبه ای / یا محصولات بهداشتی و … می تواند باعث بسته شدن و پر شدن سریع مخزن سپتیک شود ، بنابراین نباید این مواد را به این روش دفع کرد. همین امر باعث مشکلات در سپتیک تانک می شود. استفاده از توالت برای دفع مواد زائد غذا می تواند باعث پر شدن سریع سیستم به مواد جامد و ایجاد خرابی شود.

نگهداری از سپتیک تانک

نگهداری از سپتیک تانک

برخی مواد شیمیایی ممکن است به اجزای سپتیک تانک آسیب برساند یا باکتری های مورد نیاز در سپتیک تانک پلی اتیلن را برای عملکرد صحیح سیستم از بین ببرد ، مانند سموم دفع آفات ، علف کش ها ، موادی با غلظت زیاد سفید کننده یا سود سوزآور ، یا سایر مواد غیر آلی مانند رنگ یا حلال. استفاده از نرم کننده های آب – تخلیه آب نمک از نرم کننده های آب ممکن است به باکتری های مسئول تجزیه فاضلاب آسیب برساند. با این حال ، معمولاً آب نمک با فاضلاب دیگر به اندازه کافی رقیق می شود و بر سیستم سپتیک تأثیر منفی نمی گذارد.

عوامل دیگر ریشه های درختان و درختچه هایی که در بالای مخزن یا محل تخلیه بیرون زده اند ممکن است آنها را مسدود و یا پاره کنند. درختانی که مستقیماً در مجاورت یک سپتیک تانک بتنی قرار دارند ، با افزایش سن سیستم و شروع بکارگیری ترک و نشتی کوچک ، امکان نفوذ به مخزن را دارند. ریشه درختان به دلیل متصل شدن به لوله ها و انسداد لوله های تخلیه ، می توانند مشکلات جدی در جریان ایجاد کنند و درختان به دلیل تهیه آماده مواد مغزی از سیستم سپتیک ، تمایل به گسترش شدید دارند.

‌ سپتیک تانک ( ایستگاه پمپاژ )مجتمع تجاری داوودی

زمین های بازی و ساختمان های ذخیره سازی ممکن است به مخزن و زمین زهکشی آسیب برساند. علاوه بر این ، پوشاندن میدان زهکشی با یک سطح غیر قابل نفوذ ، مانند بزرگراه یا پارکینگ ، به طور جدی بر کارایی آن تأثیر می گذارد و احتمالاً به مخزن و سیستم جذب آسیب می رساند. ورود آب زیاد به سیستم ممکن است آن را بیش از حد فشار آورده و از کار بیفتد. بارندگی بسیار زیاد ، ذوب سریع برف و طغیان رودخانه ها یا دریا می تواند از عملکرد یک محل تخلیه جلوگیری کند و می تواند جریان را به عقب برگرداند و عملکرد طبیعی مخزن را مختل کند.

جداول آب زیاد زمستانی همچنین می تواند منجر به برگشت آب زیرزمینی به سپتیک تانک شود. با گذشت زمان ، بیوفیلم ها روی لوله های محل تخلیه ایجاد می شوند که می تواند منجر به انسداد شود. از چنین خرابی می توان به عنوان “خرابی بیومات” نام برد.

موارد استفاده از پلی اتیلن

  • شبکه‌های آبرسانی شهری و روستائی
  • شبکه‌های فاضلاب شهری و روستائی
  • شبکه‌های گاز رسانی
  • شبکه‌های زهکشی
  • سیستم‌های انتقال مایعات و فاضلاب صنعتی
  • شبکه‌های آبیاری تحت فشار (آبیاری قطره‌ای و بارانی)
  • سیستم‌های آبیاری متحرک
  • پوشش کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری
  • پوشش کابل‌های برق
  • پوشش لوله‌های فلزی
  • بعنوان کانال‌های تهویه
  • سیستم‌های لایروبی

دانلود راهنمای نصب انواع سپتیک تانک

برای اطلاع از قیمت سپتیک تانک و دریافت مشاوره خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۳۸۶۶۴۳۴۷ – ۰۹۱۳۳۳۷۵۲۰۰