۵/۵ - (۱ امتیاز)

تجهیزات انعقاد و لخته سازی

انعقاد و لخته سازی
از مراحل مهم و ضروری در تصفیه خانه های فاضلاب یا تصفیه آب های آشامیدنی میتوان به دو بخش انعقاد و لخته سازی اشاره کرد. سخت ترین فاضلاب ها را می توان با استفاده از این روش تصفیه کرد.

طی فرایند های انعقاد و لخته سازی، هم کدورت TSS که یکی از آیتم های سنجش کیفیت آب است و هم باکتری های معلق در آب و رنگ آب حذف خواهند شد.

لخته سازی: در این فرآیند مواد منعقد‌کننده شیمیایی، به آب، پساب یا فاضلاب افزوده می‌شوند و مواد اضافی آب مانند مواد معلق، مواد کلوئیدی و محلول‌‌های مختلف حذف می‌شوند. مواد کلوئیدی مهم‌ترین موادی هستند که باید در فرایند لخته‌سازی حذف شوند.

معمولا از اصطلاحات انعقاد و لخته سازی به جای یکدیگر استفاده می شود ولی باید بدانیم که این دو فرایند از یکدیگر متمایزند. در همه آب ها و پساب ها ذرات معلقی وجود دارند که سبب کرد شدن آن شده است.
برخی از این ذرات با گذشت زمان خودبخود ته نشین میشوند ولی برخی به دلیل ریزتر بودن و دارا بودن بار الکتریکی همچنان معلق باقی می مانند. در فرایند انعقاد ما بار الکتریکی ذرات معلق را به خنثی تبدیل می کنیم (با استفاده از منعقد کننده های آلی یا معدنی)

و در فرایند لخته سازی برای جدا کردن ذرات معلقِ بدون بار الکتریکی از آب، آنها را به یکدیگر متصل می کنیم و ذرات بزرگتری را تشکیل می دهیم که به صورت لخته ته مخزن ته نشین میشوند.

در پکیج های تصفیه آب و فاضلاب برای فرایند های متفاوت از جمله انعقاد و لخته سازی از میکسر های متفاوتی استفاده می شود.
کارشناسان شرکت زلال آب می توانند برای هر کاربرد و با توجه به نیاز شما ، نوع میکسر و اندازه آن را طراحی کنند.

شرکت زلال آب طراح و تولید کننده انواع میکسر های :

  • میکسر دور تند
  • میکسر دور کند
  • میکسر کاهنده سرعت
  • استاتیک میکسر
  • میکسر دور کند مکانیکی یا فلوکولاتور همزن مکانیکی
  • میکسر دور کند هیدرولیکی یا فلوکولاتور هیدرولیکی کانالی
  • میکسر دور کند هیدرولیکی لوله ای یا فلوکولاتور لوله ای

می باشد که در ادامه به بررسی کاربرد هر کدام می پردازیم.

جهت دریافت مشاوره و خرید تجهیزات انعقاد و لخته سازی با کارشناسان ما تماس بگیرید

۰۹۱۳۳۳۷۵۲۰۰ و ۰۹۱۳۸۶۶۴۳۴۷

میکسر دور تند

از میکسر های دور تند معمولاً برای هم‌زدن سریع مایعات یا جامدات با مایعات مانند یک مخلوط کن استفاده می شود برای مواردی که به یک مایع همگن نیاز داریم یا برای معلق نگه داشتن تمامی ذرات و یا اختلاط سریع مای ماده منعقد کننده با آب یا فاضلاب میکسرهای دور تند معمولاً در قسمت انعقاد و در مخازن لجن استفاده می شوند.

 میکسر های دور تند شامل موتور و گیربکس و گلدانی و شافت و پروانه هستند و شرکت زلال آب پارتاک این میکسر ها را بهمراه استراکچر و مخزن و تابلو برق و کلیه تجهیزات وابسته ارائه می دهد.

طراحی میکسر های دور تند با توجه به کاربرد آن ها متفاوت است:
_ نوع پروانه: دو پره، سه پره، چهار پره با طراحی متفاوت (یک طبقه یا دو طبقه) و ساخته شده از جنس های مختلف
_ نوع گیربکس و گلدانی با سرعت های مختلف
_ نوع موتور : نوع موتور با توجه به میزان و نوع سیالات متفاوت است
_ طول و جنس شافت (شفت) : با توجه به میزان و نوع سیالات و فرایند مدنظر طراح متفاوت است.

قیمت گذاری میکسر ها با توجه به نوع آنها متفاوت است،جهت اطلاع دقیق از قیمت ها و مشاوره، با کارشناسان زلال آب پارتاک در تماس باشید.

برای تصفیه انواع فاضلاب پیش از طراحی ، جارتست انجام می شود، در صورتی که نوع فاضلاب و عملیات تصفیه آن متفاوت باشد به جای میکسر دور تند ، از میکسر دور کند و یا کاهنده سرعت استفاده می شود.

جهت دریافت مشاوره و خرید تجهیزات انعقاد و لخته سازی با کارشناسان ما تماس بگیرید

۰۹۱۳۳۳۷۵۲۰۰ و ۰۹۱۳۸۶۶۴۳۴۷

استاتیک میکسر

استاتیک میکسر

  • استاتیک میکسر ها، میکسر های ثابت بدون اجزای متحرک هستند که به آنها میکسر های ساکن نیز گفته میشود.
  • استاتیک میکسر ها از یک محفظه (معمولا لوله) از جنس استیل، گالوانیزه، PP ، UPVC ، PVC ساخته می شوند که داخل محفظه المان هایی با طراحی خاص استاتیک میکسر استفاده می شود. 
  • نوع المان با توجه به کاربرد استاتیک میکسر طراحی می شود که به صورت هلیکال HELICAL  یا الپتیکال ELLIPTICAL می باشند.
  • المان ها می توانند ثابت یا قابل جابجایی باشند.
  • از استاتیک میکسر ها برای مخلوط کردن گاز و مایع، یا مایعات غیر قابل اختلاط، یا یک مایع با دماهای متفاوت استفاده می شود.

نکته: برای مخلوط کردن جامدات یا پودر ها با مایعات نمیتوان از استاتیک میکسر استفاده کرد زیرا باعث گرفتگی و مسدود شدن جریان می شوند.برای این منظور از میکسر های دور تند و دور کند استفاده می شود.

فلوکولاتور همزن مکانیکی (میکسر دور کند مکانیکی):

فلوکولاتور مکانیکی از تعدادی پارو تشکیل می شود که پارو ها در یک مخزن به صورت عمودی و یا افقی حول یک محور می چرخند. (پارو ها می‌توانند چوبی یا گالوانیزه یا استیل و یا… باشند که در مرکز آنها از شافت استفاده شده است.)

پس از افزودن مواد شیمیایی منعقد کننده چرخش مداوم پاروها باعث نزدیک شدن ذرات به یکدیگر می‌شوند و پس از اتصال ذرات فرایند انعقاد انجام می پذیرد.

در لخته سازهای مکانیکی ما به فضای بیشتری برای ساخت مخازن احتیاج داریم. 

لخته ساز های مکانیکی برای حرکت نیاز به انرژی و هزینه های تعمیر و نگهداری دارند و معمولاً به دلیل به صرفه نبودن کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

میکسر دور کند هیدرولیکی / فلوکولاتور هیدرولیکی / فلوکولاتور هیدرولیکی کانالی:

فلوکولاتور هیدرولیکی کانالی لخته سازی متشکل از مجموعه ای از کانال های مستطیلی متوالی است که با خم های ۱۸۰ درجه در یک “زیگزاگ” به هم متصل شده‌اند.

فلوکولاتور هیدرولیکی کانالی، یک جایگزین برای لخته ساز مکانیکی است که به جای استفاده از انرژی مکانیکی، آب با حرکت به دور یک هندسه پیچیده هم زده میشود.

 این فرایند باعث ایجاد تلاطم می شود که منجر به نزدیک شدن ذرات اولیه به اندازه کافی برای تسهیل انعقاد میشود.

فلوکولاتور لوله ای / فلوکولاتور هیدرولیکی لوله ای / لخته ساز لوله ای:

به طور معمول، آبی که باید تصفیه شود با یک ماده منعقد کننده مخلوط میشود و سپس به هم میزنند تا گرداب های متلاطم ایجاد شود که ذرات را به هم نزدیک میکنند و آنها را قادر می سازد به هم متصل شوند. پس از آن اجازه داده می شود که آب ساکن شود تا ته نشینی انجام گیرد.

روش معمول برای هم زدن، فلوکولاتور همزن مکانیکی است ولی چون هم نیاز به منبع انرژی دارد و هم برای حفظ آن نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و تعویض قطعات دارند به صرفه نیستند.

همچنین برای راه اندازی فلوکولاتور مکانیکی به مخازن بزرگ برای مخلوط کردن مواد شیمیایی و فاضلاب نیاز داریم که منطقه بزرگی را اشغال می‌کنند و چون گاهی اوقات در منطقه تصفیه خانه ها فضا کم است از فلوکولاتور های جایگزین استفاده می کنیم.

فلوکولاتور لوله ای یک فناوری متداول برای مخلوط کردن مواد شیمیایی است برای مکان هایی که شما نمی توانید مخازن بزرگ بسازید!

در این لخته ساز فاضلاب از طریق لوله پمپ میشود و مواد شیمیایی به لوله ای که بلند و زانویی است تزریق میشود.
فلوکولاتور لوله ای نوعی سیستم انعقاد / لخته سازی است که از یک لوله مارپیچ بلند با طول و قطر مشخص تشکیل شده است و چون در همه جای لوله زمان ماند و انرژی اختلاط ثابت است همه ذرات در معرض یکسانی اختلاط قرار گرفته و در نتیجه لخته ای یکنواخت تشکیل می شود.

فلوکولاتور (لخته ساز لوله ای) و استاتیک میکسر(میکسر داینامیکی) شرکت پیرایه زیست کاسپین 

جهت دریافت مشاوره و خرید تجهیزات انعقاد و لخته سازی با کارشناسان ما تماس بگیرید

۰۹۱۳۳۳۷۵۲۰۰ و ۰۹۱۳۸۶۶۴۳۴۷