۴.۹/۵ - (۷ امتیاز)

برج خنک ‌کننده

برج خنک ‌کننده یا کولینگ تاور cooling tower، همان‌طور که از نامش نیز مشخص شده است، به یک منبع فراهم‌کننده‌ هوای خنک گفته می‌شود. در واقع برج خنک کننده یک دستگاه مبدل حرارتی با مقیاس بزرگ و تخصصی است که در آن هوا و آب با هدف خنک شدن و کاهش دما در تماس مستقیم با یکدیگر قرار می گیرند. در این حالت ، حجم کمی از آب موجود تبخیر شده و دمای آب در حال گردش در برج را کاهش می دهد.

سه جزء کلیدی سیستم خنک کننده عبارتند از برج اصلی ، پمپ گردش مجدد و مبدل حرارتی.

انواع کولینگ تاور بر اساس جهت آب و هوا

  •  برج خنک کننده جریان متقاطع: در این نوع خنک کننده، آب از جهت بالا و جریان هوا نیز به شکل متقاطع وارد دستگاه می‌شود. این سیستم به صرفه‌ترین روش برای خنک کردن آب است. همچنین میزان هدر آب گرم نیز در این روش کم است.
  •  برج خنک کننده جریان ناهمسو: از جمله مزایای این روش دارا بودن حداکثر مقدار نیرو به منظور انتقال حرارت است. در این دستگاه نیز آب از سمت بالا وارد دستگاه می‌شود و جریان هوا در جهت ناهمسو وارد دستگاه می‌شود. این نوع دستگاه‌ها بیشتر در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها استفاده می‌شوند.

شرکت زلال آب پارتاک تولیدکننده انواع برج خنک ‌کننده در اصفهان

برج خنک‌کننده یا کولینگ تاور
برج خنک کننده در اصفهان
کولینگ تاور اصفهان - برج خنک کننده

انواع کولینگ تاور بر اساس روش‌های انتقال حرارت

  •  برج خنک کننده مدارباز: این نوع برج خنک کننده بر اساس تبخیر آب کار می‌کند و بیشتر در محیط های با رطوبت کم و هوای خشک استفاده می شود. در این نوع بیشترین مصرف آب وجود دارد.
  •  برج خنک کننده مدار بسته: در این نوع دستگاه نیز سیال ورودی با هوا تماس پیدا نمی‌کند. از این نوع کولینگ تاور برای خنک کردن آب با دمای بالا و یا محیط هوای سرد استفاده می شود.
  •  برج خنک کننده هیبریدی: از ترکیب دو برج خنک کننده مدار باز و مدار بسته شکل سومی به نام برج خنک کننده هیبریدی خواهیم داشت. مزیت آن بهینه سازی در مصرف آب است.

قطعات برج خنک کننده

قطعات برج خنک کننده

قطعات برج خنک کننده

  • الکتروموتور
  • کاهنده دور موتور ( گیربکس )
  • قطعات بدنه فایبرگلاس 
    • لوور
    • پنل یا دیواره
    • گلویی
    • ستونی
  • سطوح تبادل حرارت ( پکینگ)
  • قطره گیر ( المیناتور )
  • فن (پروانه هوادهی) 
  • کلگی توزیع آب ( اسپرینکلرهد ) 
  • نازل های اسپری آب

کاربردهای کولینگ تاور

از این محصول خنک کننده، برای حذف کردن گرمای اضافی تولید شده توسط برخی از تجهیزات و ماشین‌آلات، استفاده می‌کنند. از جمله این تجهیزات می‌توان به ماشین ‌آلات صنعتی، از قبیل چیلرهای جذبی و تراکمی، دیگ بخار، دستگاه تزریق پلاستیک، کوره‌های القایی، دیگ تقطیر، توربین‌های گازی و… اشاره کرد. بنابراین و در حال حاضر برج‌های خنک ‌کننده کاربردها و مصارف بسیار وسیعی در صنایع مختلف از قبیل: ساختمان ، صنعت فولاد، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌های توزیع برق و… دارند.

برای اطلاع از قیمت برج خنک کننده و دریافت مشاوره خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۳۸۶۶۴۳۴۷ – ۰۹۱۳۳۳۷۵۲۰۰

شرکت زلال آب پارتاک تولیدکننده انواع برج خنک ‌کننده در اصفهان

در شرایط فعلی، تمامی کارخانه‌ها و صنایع نیاز مبرمی به استفاده از تجهیزاتی به نام کولینگ تاور و یا برج خنک ‌کننده دارند تا از طریق آن، بتوانند گرمای اضافی تجهیزات خود را به خارج از سیستم انتقال دهند و از این طریق، عمر و دوام تجهیزات خود را افزایش دهند. بنابراین نیاز به تولید و خرید و فروش برج خنک ‌کننده در اصفهان و دیگر شهرهای کشور است. دستگاه کولینگ تاور می‌تواند در کارخانجات قند، کارخانه رب ‌سازی، کارگاه‌های تزریق پلاستیک، شرکت‌های فولاد و یا نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

به ‌طور کلی می‌توان گفت در حال حاضر کم‌تر صنعتی وجود دارد که از برج‌های خنک ‌کننده در آن استفاده نشود.

شرکت زلال آب پارتاک تولیدکننده انواع برج خنک ‌کننده در اصفهان

شرکت زلال آب پارتاک تولیدکننده انواع برج خنک ‌کننده در اصفهان

فروش برج خنک ‌کننده در اصفهان 

در حال حاضر رشد و نمو بسیار زیادی در تولید انواع مختلف برج‌های خنک‌کننده در جنس‌های مختلف وجود دارد. این برج‌ها در شرایط فعلی می‌توانند در محیط‌های بیرونی و یا هوای آزاد قرار بگیرند. این عامل نیز به دلیل نحوه کارکرد کولینگ تاور و یا برج‌های خنک ‌کننده است. کاربردها و کارکرد بسیار مناسب این محصولات باعث شده تا در حال‌ حاضر مصارف این تجهیزات نیز بیشتر شود و از طرف دیگر، بسیاری از تولیدکنندگان به طراحی و ساخت و فروش این محصولات در اقصی نقاط کشور دست بزنند.

شرکت زلال آب پارتاک تولیدکننده انواع برج خنک ‌کننده در اصفهان

شرکت زلال آب پارتاک تولیدکننده انواع برج خنک ‌کننده در اصفهان

خدمات پس ‌از فروش برج خنک ‌کننده در اصفهان 

همان‌طور که گفته شد در شرایط حاضر، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده در سراسر کشور به طراحی و تولید این تجهیزات خنک ‌کننده صنعتی دست می‌زنند. این محصولات انواع مختلفی دارند و توسط برندهای متعدد در کیفیت‌های مختلفی ساخته می‌شوند. بنابراین پیش ‌از خرید این تجهیزات، لازم است به نکاتی توجه داشته باشید. از جمله نکاتی که پیش ‌از خرید برج خنک ‌کننده در اصفهان باید مد نظر داشته باشید، می‌توان به خدمات پس ‌از فروش و گارانتی محصول مورد نظر اشاره کرد.

بنابراین ویژگی و در صورتی ‌که دستگاه شما از این خدمات بهره مند شده باشد می‌توانید در هنگام استفاده از خنک کننده صنعتی و در صورت بروز هر گونه اشکال، از خدمات پس‌ از فروش و گارانتی آن استفاده کنید.

انواع برج خنک ‌کننده در اصفهان

برج خنک ‌کننده در اصفهان

شرکت زلال آب پارتاک تولیدکننده انواع برج خنک ‌کننده در اصفهان 

شرکت زلال آب پارتاک یکی از شرکت‌های تولیدکننده برج‌های خنک ‌کننده در اصفهان به شمار می‌رود. این شرکت تولیدکننده تاکنون توانسته انواع بسیار زیادی از این محصولات را تولید کند. . از جمله تولیدات پرکاربرد این شرکت می‌توان به انواع برج‌های خنک کننده هیبریدی ، مدار باز و برج خنک کننده مدار بسته اشاره کرد. در مدل هیبریدی میزان هدر رفت و پرت آب بسیار پایین است .

لازم است بدانید که برج‌های خنک ‌کننده مدار باز که توسط این شرکت تولید می‌شوند به ‌نحوی طراحی شده‌اند که آب گرم و هوا با یکدیگر در تماس مستقیم قرار می‌گیرند. درنتیجه‌ این تماس، بخشی از آب گرم تبخیر خواهد شد و به همراه هوا از سیستم خنک ‌کننده خارج خواهد گشت.

این در حالی است که برج‌های خنک ‌کننده مدار بسته که توسط شرکت زلال آب پارتاک در اصفهان طراحی و تولید می‌شوند به ‌نحوی ساخته می‌شوند که آب گرم و هوا تماس مستقیمی با یکدیگر ندارند. بنابراین در این دسته از تجهیزات خنک ‌کننده، بخشی از آب گرم تبخیر نخواهد شد. لذا مصرف آبی هم وجود ندارد.

در این دسته از سیستم‌ها آب گرم از درون لوله‌هایی به نام کویل عبور می‌کند و هوا نیز از سطح پیرامونی این لوله‌ها و توسط فن دمیده می‌شود. این دسته از تجهیزات خنک ‌کننده سیستم‌های صنعتی، راندمان بسیار پایین‌تری نسبت ‌به نوع مدار باز دارند و از طرف دیگر قیمت آن‌ها نیز بالاتر است. جنس بدنه‌ این محصول از فایبرگلاس مرغوب تولید می‌شوند.

برای اطلاع از قیمت برج خنک کننده و دریافت مشاوره خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید

تلفن: ۰۹۱۳۸۶۶۴۳۴۷ – ۰۹۱۳۳۳۷۵۲۰۰